למעט ה "Telharmonium" כל הסינטיסייזרים שנבנו טרם המצאת ה"טרנזיסטור" היו מבוססים על מעגלים חשמליים המשתמשים ב "שפורפרת הריק".כלים אלו היו מסורבלים ולא כ"כ ניידים, ולאחר המצאת ה"טרנזיסטור" בשנת 1947-1948, נבנו סינטיסייזרים קטנים וניידים. בסוף שנת 1963, הממציא האמריקאי R. A. (Bob) Moog, פגש את המלחין הרברט דויטש, ששיכנע את Moog לשלב מחולל צליל עם הגברה אשר נשלט על ידי מקלדת באמצעות מתח. בשנת 1964- פותח אב הטיפוס הראשון של סינטיסייזר בשליטת מתח. שיתוף הפעולה עם המוסיקאי הגרמני גרם ל Moog להרחיב את סוגי המודולים של שליטה על הצלילים ולשלבם בכלי אחד. פיתוח זה לא הסתיים עד שנת 1967. הישגיו של Moog התפשטו מפה לאוזן, ו Moog תמיד היה להוט לעורר לקוחותיו ולהוסיף מודולים נוספים ליצור שלו. בשנת 1968 וונדי קרלוס הפיץ את יצירתו "Switched-On Bach" וגרם לפריצת הדרך של לכלי נגינה של Moog. זו היתה ההקלטה הרב ערוצית הראשונה שהיתה אי פעם. הצלחת האלבום הציגה את הסינטיסייזר לקהל יותר רחב ועשתה את השם Moog להצלחה מסחררת. בעקבות פריצת הדרך עם הצלילים החדשים בהם השתמש וונדי קרלוס, אולפנים רבים, מפיקים, ומוזיקאים רכשו סינטיסייזרים מודולרים מ Moog. בשנת 1969, 42 העובדים של Moog הצליחו לייצר עד 3 מערכות מודולריות בכל שבוע… Moog הבין שסינטיסייזרים מודולרים אלה היו מורכבים מדי ויקרים למוסיקאי הממוצע והיו עלולים להיכשל מסחרית. לכן בשנת 1969, Moog שיתף פעולה עם המהנדסים ג'ים סקוט, ביל המסט וצ'אד האנט במטרה לפתח סינטיסייזר קומפקטי, נייד, במחיר סביר, וקל לשימוש. אחרי בניית שלושה אבות טיפוס, שוחרר בקיץ 1970 ה Minimoog דגם D . שלא כמו הסינטיסייזרים המודולרים הקודמים, לא היתה אפשרות לנגנים לחבר את המודולים של הסנתיסייזר Minimoog כראות עיניהם. כל המעגלים המחברים את מודולים היו מחווטים במפעל. סוג ומספר המודולים היה קבוע. דבר זה פשט את הייצור באופן משמעותי, וגרם לחסכון בבעלויות באופן משמעותי. ה Minimoog הפך להצלחה ענקית, 13,000 Minimoogs נמכרו ברחבי העולם עד 1981. הקונים לא היו מרוצים לחלוטין, למרות שכבר לא נאלצו להתמודד עם אין סוף חוטים וחיבורים כדי לנגן בסינטיסייזר, הם עדיין היו צריכים להתמודד עם המון כפתורים ומתגים כדי לעבור מצליל אחד למשנהו. יתר על כן, הם רצו להיות מסוגלים לנגן גם אקורדים ולא רק צלילים מונופונים. בשנת 1973, חברה E-MU האמריקאית הציגו מקלדת מודולרית מסדרת 4050 שיכולה להיות מחוברת לעשרה סינטיסייזרים מונו, וכך היה אפשרות לנגן עם סינטיסייזר בעל פוליפוניה של עשרה צלילים. הבעיה העיקרית היתה שמעט מאוד אנשים הסכימו לרכוש עשרה סינטיסייזרים, וכן הגדרה של הצלילים היתה מאוד מעייפת כי היו צריכים להגדיר את הצלילים בעשרה מכשירים שונים… בשנת 1975 ימאהה שחררה סינטיסייזר GX1 הכולל בתוכו יחידות מודולריות אך שינוי הצלילים היה מצריך שימוש במברגי צורפים והיה מורכב מידי. בשנת 1978 חברת Sequential Circuits פיתחה את הסינטיסייזר הפוליפוני הראשון שנתן 5 צלילים בעת ובעונה אחת בשם Prophet-5 שהיה בו זכרון לאיחסון הצלילים המתוכנתים. כל הצלילים תוכנתו ע"י ממשק אחד משותף את פישט את תיכנות הצלילים לאין ערוך. סינטיסייזר זה הפך פופולרי ביותר ועד שנת 1985 יוצרו 8000 יחידות. עם פיתוח מעבדים ו DSP החלו לפתח סינטיסייזרים עם אפשרויות סינטזה מדהימות שכבשו את השוק העולמי. הפופולריות ההולכת והגדלה של מחשבים אישיים מתחילת 1980 פתחה גם את האפשרות ליצר סינטיסייזרים וכרטיסי קול המבוססים על מעבד המחשב ורכיבי DSP בעלי איכויות גבוהות ביותר.
מעבדת אלקטרו מיוזיק עוסקת בתיקון סינטיסייזרים אנלוגים ודיגיטלים משנת 1980, וסיפקה שירות מקצועי לרוב החנויות בארץ.
תיקון סינטיסייזרים אנלוגים עם חלקים מקוריים חברות: MOOG, ARP, PROPHET ועוד…
במעבדת אלקטרו-מיוזיק תמצאו את שיא המקצועיות בתחום זה!